• Idea:L AB

Därför ska du äga dina bilder.

Du är bara så stark som ditt ord.

Och en bild säger mer än 1000 ord påstås det.

Då betyder det att du faktiskt tjänar in investeringen för en professionell fotograf snabbare än texten om man ska räkna baklänges.



Ja, nu var det en extrem jämförelse, det vet vi! Men det är ändå korrekt. Du som företag förlorar faktiskt på att inte ha proffsiga och kvalitativa bilder, som har samma tonalitet. Det förmedlar inte det trygga valet din kund vill investera i.


attention

Det första din hjärna noterar är färg och form. Därför är bilderna ett bra knep att nyttja för att få första uppmärksamheten.


attraction

Dina rubriker måste säkerställa intresset.

Du behöver därför förklara vad bilden förmedlar, men också vilka budskap och handlingar du vill knuffa kunden till.


action

För att få kunden att utföra en handling, eller action som det kallas i konverteringsvärlden, behöver dina texter agera förstärkare åt rubriken. Men du behöver också en lockande och tydlig CTA (call to action), så kunden vet vad den ska agera på.


Så när du ska kommunicera, var noga med att välja:

  • Rätt bild för budskapet

  • En rubrik som fastnar och lockar till läsning och en text som svarar på hur du löser problemet

  • Tydliga och skräddarsydda CTA's.



Det låter enkelt, men det är svårt i början. Så ha tålamod och låt det verka fram ur att testa, testa och återigen testa!